大概有五个表情
= =
> <
0 . 0
^ ^
~ . ~

Innocent When You Dream (78) - Tom Waits

他说坐着一辆小破面包车离开尼泊尔的时候 耳机里一遍遍单曲循环着这首歌

那天晚上我也单曲循环了一遍遍

后来我再也没敢听这首歌 因为彻夜长谈的日子已经过去 我们也再无交集



The bats are in the belfry
The dew is on the moor
Where are the arms that held me
And pledged her love before
And pledged her love before
蝙蝠在钟楼上盘旋 
露水在沼地里闪耀 
在那里环绕我的臂膀 
誓约她往日的爱情 
誓约她往日的爱情 

It’s such a sad old feeling
The hills are soft and green
It’s memories that I’m stealing
But you’re innocent when you dream, when you dream
You’re innocent when you dream, when you dream
You’re innocent when you dream
伤悲的感觉似曾相识 
似那小丘上的细软和柔绿 
恰如我窃来的回忆 
和做梦时你的纯真 
当你做梦时的纯真 
当你做梦时的纯真 

I made a golden promise
That we would never part
I gave my love a locket
And then I broke her heart
And then I broke her heart
曾经许下金色的诺言 
我们将永远不再分离 
我送给了爱人一个小盒 
此后她的心却被我伤透 
此后她的心却被我伤透 

Running through the graveyard
We laughed my friends and I
We swore we’d be together
Until the day we died
Until the day we died
从那墓园匆匆穿过 
朋友和我就此大笑着跑开 
我们发誓从此将永不分离 
直到我们故去的那一天 
直到我们故去的那一天 


评论
热度(2)

© -进击吧三地- | Powered by LOFTER